Авторство: Дулуман Е.
Посмотреть и оставить отзывы (10)
Как можно верить в ложь? Проголосуйте за атеизм и против клерикализации на правительственном форуме «Сильные идеи для нового времени» В чем разница между неверующим и атеистом? Связь бедности стран с религиозностью граждан Избранные работы по философии науки, атеизма и религии (2009-2019)
Выходите из чуланов!!
Евграф ДУЛУМАН
Неверуцющие и антиклерикалы!
Выходите из чуланов!!
В Америке, Запапдной Европе, Австралии ширится массовое движение против религиозного
фундаментализма и клерикализации общественной жизни. Среди этих движений одним
из наиболее эффективной и массовойявляется организация корпорация «Фонд свободы
от религии» (Freedom From Religion Foundation, Inc. – FFRF), активное участие
в дейтельность которой принимают атеисты, агностики, скептики, рационалисты и
даже атиклерикалы из числа верующих.
Организация создана в 1978 году порвавшим с верой в бога, блестящим церковным
музыкантом и поэтом, бышим баптистским проповедником Дэном Бэркером (Dan Barker)
и его единомышленницей и женой Анней Лурье Гаилор (Annie Laurie Gaylor), оба
из которых в настоящее время являются сопрезидентами компании. За последние тридцать
лет организация FFRF превратилась в массовое, многомиллионное, движение, добившееся
отмены преподавания религии в государственных школах, ликвидации религиозных символов
в государственных учреждениях, открытой публикации атеистической рекламы на зданиях,
биллбордах, транспортных средствах. Организация издает еженедельный журнал в бумажном
виде, имеет свои радиостанции, выступает с публичными лекциями, диспутами и телетрансляциями.
Сейчас FFRF начала кампанию под названием «Выходите из своих чуланов» (Calling
all nonbelievers out of the closet!) с призывом включится в нее всех неверующих
и сторонников строгого соблюдения конституционного положения об отделении религии/церкви
от государства. Компания добилась даже того, что ее биллборды на целую неделю
были размещены в помещениях Конгресса и Белого Дома США.
Ниже публикуется оригинал статьи «Calling all nonbelievers out of the closet!»
Владеющих английским языком прошу не только прочитать, а и, при желании и возможности,
перевести эту статью на русский язык, прислать такой перевод на адрес электронной
почты А-сайта (a-site@inbox.ru ) или сайта СОТРЕФ.КОМ ( dylyman9@voliacable.com ) для размещения на наших и других атеистических сайтах стран бывшего Советского
Союза.
Published by the Freedom From Religion Foundation, Inc.
Calling all nonbelievers out of the closet!
The Freedom From Religion Found-ation is inviting nonbelievers everywhere to
“come out of the closet” and to declare and share their nonbelief via FFRF’s unique
new online “virtual billboard” application.
Help dispel myths, educate and promote reason by adding your voice, face and
message to FFRF’s friendly neighborhood freethinker campaign.
FFRF, the largest atheist-agnostic association in the U.S. with more than 16,500
members, first debuted its personalized public relations “Out of the Closet” campaign
on bus signs and billboards last fall.
The inviting ads feature individual nonbelievers, their views and their faces.
The “Out of the Closet” campaign so far has visited Madison, Wis., is up currently
in the Raleigh-Durham Triangle area of North Carolina, and will launch in several
other cities soon.
“Although we can’t put everyone on a real billboard, every nonbeliever can participate
in this unique ‘cyberboard’ campaign,” explains FFRF Co-President Dan Barker,
a former minister and author of Godless.
The interactive campaign was announced in late April. “We’re proud that the very
first person to submit a ‘cyberboard’ was Richard Dawkins, who knows the value
of coming out of the closet,” Barker adds.
“Although the nonreligious — including one in six U.S. citizens — are a significant
segment of the world population, many Americans have never knowingly met a nonbeliever,”
FFRF Co-President Annie Laurie Gaylor points out. “Our ‘Out of the Closet’ campaign
aims to remedy that by showcasing friendly neighborhood atheists and agnostics,
who are the best advertisement for freethought.”
It’s working for the gay rights movement, FFRF notes. “Now it’s time for atheists
and agnostics to come out of our closet. Many faces make Enlightenment work.”
The elegantly simple interactive application lets any nonbeliever upload their
photo, coin a phrase about their nonbelief, identify themselves and choose from
a dropdown list a label that most closely describes their philosophical position
on religion. Choices include “atheist, agnostic, skeptic, infidel, humanist, secularist”
or even the tongue-in-cheek “Pastafarian.” You may select a background screen
color — purple, blue, green, yellow, orange or pink.
Once the submitted “cyberboard” gets FFRF’s approval, the personalized billboard,
which looks just like FFRF’s billboard ads, will be posted at FFRF’s website.
The image may then be used by the participant on Facebook, etc.
Gaylor says she hopes that the campaign will “go viral” because it’s “a fun,
creative and satisfying way to express irreverent views.
“But the main goal,” she adds, “is to make a difference in how atheists and agnostics
are perceived by our religion-deferential society. We freethinkers are in really
good company. The world needs to hear our message that humanity can and must solve
its own problems and stop waiting for rescue from ‘above.’ Religious belief at
best is a distraction, and at worst is the cause of more strife, bloodshed and
war than any other factor. Freethought is a respectable intellectual position.
We should not be expected to apologize for using reason in evaluating religious
claims. It’s time to welcome atheists and agnostics and our message into the American
mainstream.”
Make your statement on a virtual billboard and invite friends to participate
at: ffrf.org/out/
View “Out of the Closet Cyberboards,” including statements by well-known freethinkers
and “Staff Picks” at:
ffrf.org/out/?stack/
Последние публикации на сопряженные темы
Пришествий на страницу: 4450